Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 10 januari 2011

Böcker jag vill läsa (i år)

Kafka på stranden – Haruki Murakami
Vad jag pratar om när jag pratar om löpning – Haruki Murakami
Låt de gamla drömmarna dö - John Ajvide Lindqvist
Tjärven - John Ajvide Lindqvist
Oscar Waos korta förunderliga liv – Junot Diaz
Utrensning – Sofi Oksanen
Bara kärlek kan krossa ditt hjärta – Gunnar Ardelius
Nakna hälsan – Jonas Colting
Döden i grytan – Mats-Eric Nilsson
Slutet på Mr. Y - Scarlett Thomas
Thousand Autumns of Jacob de Zoet - David Mitchell
Här ligger jag och blöder - Jenny Jägerfeld
Hål i huvudet - Jenny Jägerfeld
Vi måste prata om Kevin - Lionel Shriver
Pappan och havet - Tove Jansson
Askungar - Kristina Ohlsson
Änglavakter - Kristina Ohlsson
Tusenskönor - Kristina Ohlsson
Cirkeln - Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg
(Fet stil betyder att det är böcker jag har införskaffat)

Inga kommentarer: