Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 31 augusti 2011

Det där som nästan kväver dig - Chimamanda Ngozi Adichie


Så har jag läst en novellsamling. En rätt fantastisk sådan också. Det där som nästan kväver dig är fylld av allt det där som jag älskar med hennes böcker. Det är vemod, politik, krig, religion, kärlek och utanförskap. Om att söka visum, att se sin son dö, att bli hatad för sin religion och att försöka anpassa sig till ett land som man inte förstår någonting av.

Hon skriver så bra, Chimamanda Ngozi Adichie. Jag fastnar direkt och önskar att nästan alla hennes noveller var en egen bok. Mest älskade jag novellen med samma namn som boken. Om att åka hem, lämna, återvända, ångra eller inte. Så fint och jag fick verkligen rysningar. Det här gjorde du bra, Chimamanda.

P.S.
Hennes omslag är alltid så snygga!
D.S.

Inga kommentarer: