Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 3 maj 2011

Tusenskönor - Kristina Ohlsson


Jag vet att det är mycket böcker nu, men jag kan ju inte låta bli. Jag fick låna Kristina Ohlssons andra bok, Tusenskönor igår. Eftersom jag slutade tidigt lade jag mig för att läsa och imorse läste jag de sista 50 sidorna.

Boken börjar med att ett prästpar hittas döda i sin lägenhet, frågan är bara om de verkligen tagit livet av sig eller om det mot förmodan är överlagt mord. Samtidigt börjar okända utländska män hittas döda i Stockholm och en kvinna i Thailand börjar inse att någonting är väldigt fel.

Jag är precis lika löjligt förtjust i den här boken som av hennes tredje. Det är något med hennes invecklade gåtor och hur allt bara knyts ihop precis i slutet. Här kan jag inte lista ut vad som kan hända i slutet efter sidan 50 och det gillar jag! Sen känns det ganska befriande att läsa lite deckare emellanåt också.

Inga kommentarer: