Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 26 april 2011

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag


Jag har en förkärlek för tonårsböcker. Där är känslorna oftast störst, allt känns och bränns så mycket så att man blir vimmelkantig. Den här gången blev det Sara Ohlssons bok Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag. Den var så bra som jag trodde att den skulle vara, om inte bättre. Boken handlade om Olivia, 17 år. Olivia blir tidigt i boken dumpad av sin tre år äldre kille John och vet inte riktigt vad hon ska göra av sig själv. Hon älskar ju John, han är hennes allt och de var ju så jäkla perfekta ihop. Men måste man vara perfekt med någon? Räcker det inte bara att vara med sig själv? Måste man alltid vara två för att göra något kul, för att vara glad, arg, ledsen eller kåt? En fantastisk bok om att våga vara själv - vem man är och vem man får ligga med.

Det märks nog att jag gillade den?

Inga kommentarer: