Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 7 juli 2011

Hål i huvudet - Jenny Jägerfeld


Jag älskade ju Jenny Jägerfelds "Här ligger jag och blöder" så jag var ju tvungen att ge mig på "Hål i huvudet också". Ett genidrag visade det sig.

Hål i huvudet handlar om när Minou åker till Spanien för att komma över Isak. Isak som var så urbota dum att han gjorde slut, med hjälp av ett kassettband. För att komma bort från allt det meningslösa flyr hon landet, försöker lära sig röka bort smärtan, träffa Satan (en engelsk kille som säljer frukt i Spanien) och dricka vin.

Åh. Hon är så pricksäker den där Jenny. Jag skulle vilja äga hennes språk och kunna formulera mig som hon. Det här är en Här ligger jag och blöder fast i vuxenform. Minou är ingen lätt typ och inte heller en sån som det bara är synd om - nej, hon är minsann inget guds barn hon heller. Men hennes tankar är mitt i prick och jag känner igen mig i vissa tankegångar. Flera gånger skrattar jag till, hennes svarta humor passar mig perfekt. Mycket bra!

Inga kommentarer: