Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 16 januari 2011

Elsas Mode - Sofi Fahrman

Här får man följa lantistjejen som flyttar upp till Stockholm efter några vilda månader i New York, startar en modeblogg och börjar sin resa upp till Stockholms modeelit. Elsas mode köper du här.

Jag läser ju de flesta genrer och inom chic-lit tycker jag att Denise Rudberg regerar. Min favoritförfattarinna inom genren. Eftersom Sofi Fahrmans böcker har sagts vara det bästa i chic-lit Sverige sedan Denise Rudbergs böcker kände jag att jag ville ge dom här en chans. Men det blev inte alls samma sak. Elsas Mode var smårolig, men jag föll inte direkt för språket och dialogerna kändes lite konstlade. Känslan av lyx infann sig inte riktigt och det hela kändes lite...jag vet inte. Inte en helt dålig bok, men ingen jag föll för direkt. Passar bra som tunnelbaneläsning och när man inte orkar läsa något tungt. Men den lämnade mig ganska oberörd.

Inga kommentarer: