Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 28 april 2011

Hemligheten - Philippe Grimbert



För ett rätt bra tag sen läste jag ut Hemligheten av Philippe Grimbert. Den handlar om Philippe som lever med sina föräldrar i Paris strax efter andra världskriget. Hans föräldrar är sportiga och aktiva atleter båda två, men det är inte Philippe. Han är vek och blir lätt sjuk och lever inte direkt upp till förväntningarna. Så för att göra sina föräldrar nöjda hittar han på en storebror, Sim, som är allt Philippe inte är. Det är bara det att Philippes pappa redan haft en son med det namnet, men det vet ju inte Philippe.

Jag vet inte om jag läste den här på fel sätt, för jag blev inte superberörd. Det var en fin bok med vackert språk och en handling som man inte riktigt kunde släppa. Men för mig var den inte speciell. Det var en trevlig bok, men inte mer än så. Jag skulle definitivt rekommendera den, men inte till någon som vill läsa en sjukt bra bok.

Inga kommentarer: