Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 27 juni 2011

Askungar - Kristina Ohlsson


Äntligen har jag läst ut första delen i Kristina Ohlssons fantastiska deckarserie. Den här heter Askungar.

Boken börjar med att en liten tjej försvinner från ett tåg mellan flemingsberg och stockholm central. Kanske är det flickans pappa som bestämt sig för att själv ta ut ensam vårdnad istället för att vänta med att bestämma sig tills efter skilsmässan är helt klar. Fast sen försvinner ju en till? Och en kvinna hittas svårt misshandlad utanför sin lägenhet. Hur hör det här ihop och hur långt tillbaka måste man gå för att få reda på sanningen?

Jag gillade den här. Inte riktigt lika mycket som de två nästkommande i serien, men jag tyckte om den. Den hade inte riktigt samma driv och känslan av att jag kanske hade läst den förut infann sig. Däremot kunde jag fortfarande inte lista ut vem det var som gjorde det och jag läste från pärm till pärm, så ett ganska bra betyg är det nog ändå.

Inga kommentarer: