Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 21 april 2011

Lilla stjärna - John Ajvide Lindqvist


Jag läste ut Lilla stjärna för ett tag sen. Den finns att köpa här. Den handlar om Theresa som hittas av den forne dansbandsmusikern Leif som bebis nedgrävd i en plastpåse, han hör hennes perfekta toner och bestämmer sig för att behålla henne i hemlighet. Två mord senare möter Theresa av en slump Therese och mycket märkliga planer tar form. Jag har funderat lite på vad jag tycker egentligen, och det i sig är ju inte direkt något superpositivt. Missförstå mig rätt. Jag gillade den, den hade precis allt som man vill ha av en Ajvide Lindqvist. Men slutet. Nja. Besviken, trodde det skulle vara mer. Om vem Theresa är, vart hon kommer ifrån, lite vad hände sen liksom. Där satt jag med boken i handen och kändes mest "Jaha, var det här allt?". Hade kunnat sluta tio sidor tidigare och låtsas att det inte fanns något slut. Så, njaa. Inte superbra.

Inga kommentarer: