Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

lördag 11 juni 2011

Slutet på Mr. Y av Scarlett Thomas


I söndags när vi satt på ett försenat flyg i två timmar i väntan på att det skulle lätta passade jag på att läsa ut boken jag höll på med. Nämligen Slutet på Mr. Y av Scarlett Thomas. Boken handlar om Ariel som hittar boken Slutet på mr. Y i ett antikvariat på vägen hem från universitetet. Boken är superovanlig och sägs även bära på en förbannelse. När Ariel börjar läsa boken dras hon in i en historia fylld av kärlek, parallella världar, tankeexperiment och tidsresor. Ett par agenter och en försvunnen handledare finns med på ett hörn också.

Jag är lite kluven till den här. Den var aldrig tråkig, men inte heller superbra. Jag skulle nog beskriva den som okej. Den är rätt "svårläst" och med det menar jag att man ibland måste läsa om stycken för att förstå vad som menas. Det är ofta utläggningar om filosofer, vetenskapsmän och teorier om universum, och gillar man inte sånt är det här ingen bok man ska läsa. Men jag slutade aldrig läsa och jag tyckte hela tiden det fanns saker som gjorde den värd att läsa.

Glöm inte att läsa om andra böcker jag har läst - här!

Inga kommentarer: