Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 11 juli 2011

I en förvandlad stad


Nu har jag precis läst ut del 4 i Mina drömmars stad serien, nämligen I en förvandlad stad. I den här delen märks det verkligen att det nya Stockholm börjar växa fram och man känner igen vissa delar av staden mer än innan. Det är så fascinerande hur författaren lyckas knyta ihop alla historier han vill berätta med en enda familj utan att det känns konstigt och krystat. Hur han berättar om medelklass och överklass, om Östermalm, Södermalm och landet. Samtidigt som jag (precis som jag sa vid förra recensionen) tycker att det är mysiga böcker att läsa så känner jag att det är dags för en liten paus. Det är nämligen ingen serie som jag känner för att sträckläsa. Femman är inhandlad, men det får nog gå någon bok emellan innan jag fortsätter.

Inga kommentarer: