Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

fredag 14 januari 2011

En dag - David Nicholls



Boken kom ut i Oktober förra året och finns bara som inbunden än så länge. Man brukar säga att det tar cirka ett år för en inbunden bok att komma som pocket. Boken hittar ni i alla fall här.

Jag har precis läst klart En Dag av David Nicholls. Den var himla bra. Boken handlar om Emma och Dexter, bästa vänner. Man får följa dem en dag ur deras liv i 20 år, från deras första möte och framåt. Jag förstår verkligen varför det blir en film av den snart. Snabba, vassa, roliga dialoger med mycket självironi. Inte så mycket "puttinuttig" kärlek som man kan tro när man läser sammanfattningar, utan den här boken är skriven med humor men med en underliggande ton av allvar. Många gånger fick man den där frustrerande känslan av att man bara ville störta rakt ner i den scen dom befann sig i och ruska om de två vännerna riktigt ordentligt (och det menar jag som någonting bra) samtidigt som man satt och småskrattade för sig själv vid vissa tillfällen. Den här borde ni läsa.


Förresten, min boklista uppdateras kontinuerligt. Jag kommer länka till det jag skriver om böckerna och under recensionerna länkar jag även till Bokus. Boklistan hittar du om du scrollar längst ned på sidan under rubriken "Speciella saker"

Inga kommentarer: