Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 2 augusti 2011

Paganinikontraktet - Lars Kepler


Jag tyckte så himla mycket om Hypnotisören så när det vankades Greklandresa var jag tvungen att ha en sommardeckare med mig varpå Paganinikontraktet införskaffades.

Joona Linna är tillbaka igen. Den här gången med en drunknad kvinna utan ett enda spår av vatten på sina kläder i en båt som flyter, en man som hittas hängd i en snara mitt i sitt vardagsrum på Östermalm i vad alla tror är mord men Joona Linna är säker på självmord. Vad har hänt och hänger det ihop.

Jag var lite tveksam till den här innan jag började läsa. Jag hade hört att den inte alls var lika bra som ettan, att den mest liknade ett avsnitt ur 24. Men det håller jag inte alls med om. Däremot så tycker jag att det är lite Tre sekunder över den, en liten crossover mellan deckare och actionfilm. Jag tycker den höll hela vägen och läser gärna trean. Däremot är det inte samma obeskrivliga spänning som i Kristina Ohlssons böcker, men det är ju inte alltid man kan få det.

Inga kommentarer: