Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 17 augusti 2011

Blodläge - Johan Theorin


Jag har läst de två böckerna han har givit ut tidigare, så nu var det dags för Blodläge.

Blodläge handlar om några grannar på norra Öland. Alla med sina egna liv, problem och mysterier. Efter en grannfest början deras liv blandas samman och ingenting blir riktigt som man trodde att det skulle bli.

Alltså. Nja. Den här var inget vidare faktiskt. Kändes rörig och konstig och jag läste bara för att få reda på hur Johan tyckte att det hela skulle sluta. Det var för mycket älvor och påhitt, för många historier som inte riktigt passade ihop och för mycket sidospår. Det blev aldrig riktigt spännande. Trots det måste jag ge honom en eloge för språket, det är vackert och rullar fint. Och trots att det här blev en besvikelse är jag mer än peppad på hans nästa bok, Sankta Psyko. Hoppas jag blir positivt överraskad den här gången.

Inga kommentarer: