Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 1 februari 2011

En halv gul sol - Chimamanda Ngozi Adichie


Idag läste jag de allra sista sidorna av En Halv Gul Sol. Den handlar om de två välbargade systrarna Olanna och Kainene under kriget i Nigeria och boken har sin början i under 60-talet.Vilken bok! Jag måste läsa Lila hibiskus snart. Jag har lite svårt att sätta fingret på vad det var som fick mig att fastna för den. Jag gillade språket, sättet hon beskrev saker på gjorde omgivningen de befann sig i så mycket intressantare. Det var en stor blandning på människor, alla var inte superperfekta och även de lite mindre attraktiva beskrevs som vackra. Det var en bra blandning av krig, kärlek, vänskap, livsöden och Afrika (om man kan säga så?). Läs den!

Inga kommentarer: