Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

lördag 30 juli 2011

Att vara med henne... - Alex Schulman


Jag gillade ju verkligen Skynda att älska, så när Alex gav ut en bok om sin fru så var jag tvungen att prova. Att vara med henne... är alltså hans andra bok.

Boken handlar om hur han träffar sin fru, Amanda Widell. Den handlar om när deras dotter föds, hur hans vardag förändras och små betraktelser han gör under tiden. Den är inte ens 200 sidor lång så det är inte så konstigt att min sammanfattning bara är två rader.

Missförstå mig inte. Jag är väldigt förtjust i hans sätt att skriva på, saker han väljer att komma ihåg fascinerar mig. Det var absolut ingen dålig bok. Men den grep inte tag i mig på samma sätt som hans förra. Kanske kändes det förra ämnet lite allvarligare och därmed "viktigare"? Skitfånigt, men det var känslan jag fick. Det är däremot en perfekt bok om man vill läsa fina formuleringar, roliga och djupa tankar om känslor och vardagsbestyr och drömma sig bort i hängmattan en kort stund.

1 kommentar:

Sofia sa...

Tack så mycket, klänningen är från H&M förra året :)