Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

fredag 14 januari 2011

Vill, borde, måste, kan inte.

Jag känner mig tråkig just nu. Och rastlös. Vill rita, sätter mig ner och klottrar en kvart. Blir stressad av att det inte går tillräckligt fort och blir tillräckligt snyggt. Jag har en ledig helg och man planerar och fantiserar om hur satans fantastiskt allt ska bli. Sen blir det så här. Som om tusen myror kalasar inuti mig. Jag har en buffé uppdukad framför mig. Gurka, dipp, ananas och pepsi. Jag kan till och med poppa popcorn om jag vill. Men nej, jag sitter här och tänker på att jag verkligen måste klippa mig, köpa nya kläder, börja göra mer, vara mer. Fast jag vet att jag måste vänta tills det rasslar till på kontot, för det ända som rasslar där är dammråttorna i ena hörnet. Och dom rasslar inte ens, det är mer som tisseltassel om man orkar lyssna. Sjukt onödigt. Vad hände med den där carpe diem-grejen man brukar anamma så fort det är nytt år? Jag har tydligen struntat i det. Jag ska kanske inte dricka kaffe på kvällen?

Jag satsar på Modern Family och hoppas att morgondagen kan bli något annat än det här.

Inga kommentarer: