Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 18 juli 2011

Låt de gamla drömmarna dö - John Ajvide Lindqvist


Som det fan jag är av Ajvides böcker, köpte jag häromdagen hans senaste textsamling Låt de gamla drömmarna dö. Vissa skulle kanske säga novellsamling, men det tycker inte jag passar in riktigt. Det är flera noveller med, men även följetonger som gått i tidningar, pjäser som aldrig gjorts, hans sommarprat och så vidare. Det är skrivet material som inte har publicerats förut.

Jag är glad att jag läste den. Den är stundtals fantastiskt och stundtals inte så kul. Det är mest pjäserna jag inte har så mycket till övers för. De flesta novellerna är som hans böcker, skrivna med briljans. Men jag tror att man måste tycka om resten av hans böcker för att ha någon som glädje av boken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sara!
Kristofer berättade att du hade en blogg som jag kan följa :)
Jag kommer oxå ha massa böcker med mig på resan. Erikas föräldrar är på Kreta nu och dem har 35 grader :)
Vi ska luncha med Kristofers mamma i morgon i forum om det inte är fint väder så då kommer vi in och säger hej.
Kram Tessan