Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 24 oktober 2011

När du blundar tittar jag - Gunnar Ardelius



Förra veckan fyndade jag ju en av Gunnar Ardelius böcker, När du blundar tittar jag, på Myrornas. Boken är liten så den lästes ut snabbt.

Boken handlar om Harry, som är kär i Sally, har en farfar som har flyttat ur sin våning för att en farmor har dött, en mamma som ligger på psyket och en vän som heter Valentin med tillgång till vin och en kolonistuga.

Det går inte riktigt att berätta detaljerat vad den handlar om mer detaljerat för den är så fin så jag vill inte förstöra alla fina detaljer. För den här boken är så himla vacker. Varje kapitel är som en liten saga och jag kommer på mig själv med att vilja ta upp kameran och fota i nästan varenda kapitel. Det dumma är att den där fantastiska läsupplevelsen försvinner lite efteråt, när man väl har läst alla fina rader och ska sammanfatta boken så är det lite svårt. För den handlar om så mycket och så himla lite på samma gång. Men alltså gillar ni lite lyrikkänsla på böcker så läs den här.

Inga kommentarer: