Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 30 oktober 2011

Högskoleprovet en trött lördag

Vilken jäkla dag. Sov ungefär fem timmar inatt, sen upp och slänga i sig yoghurt och äppelmos, hälla upp kaffe i termosmuggen och direkt till bussen, svinkallt ute. Väl i Slussen träffar jag Elizabeth som tydligen också skulle göra provet (hade jag ingen aning om), när vi är i Liljeholmen kliver Petra på, i skolan träffar vi min lillebror Patrik och i mitt klassrum sitter en gammal lågstadiekompis. Vilket sammanträffande.

Provet i sig gick ju sisådär. Matte är verkligen inte min grej, speciellt inte i kombination med sömnbrist. Det är svårt att säga vad jag kommer få eftersom provet är omgjort och de gamla normeringstabellerna inte är så tillförlitliga. Jag får helt enkelt vänta och se.

Efter provet åkte jag med Patrik och Mamma till Mälarhöjdens tunnelbana för att hämta upp min nya telefon! Nu är jag stolt ägare till en vit iPhone 4S, tjiho! Sen bar det av hemåt för att möta upp Niclas i Orminge och handla. Det blev en riktig mysmiddag med hängmörad entrecote, rotfrukter i ugn och lösgodis till efterrätt. Inget rödvin tyvärr, men Pepsi Max gick lika bra. Jag fick till och med ta en liten powernap medan Niclas fixade med maten, och det behövdes kan jag ju meddela! Var så trött så allt runtomkring snurrade litegrann. Nu har vi kollat senaste Harry Potter filmen, slöat i soffan och gjort internet två gånger om!


Inga kommentarer: