Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 17 oktober 2011

Om läsvanor

Enligt O har gjort en enkät som många bokbloggar har svarat på, och jag vill ju inte vara sämre. Så här är lite om mina läsvanor. 


Hur är du som läsare?

Snabb - Långsam
Läser alla ord - Skummar en del
Gillar långa beskrivningar - Hoppar över det som inte får handlingen framåt
Kommer ihåg detaljer - Kommer ihåg i stora drag
Undviker tjocka böcker -
 Läser gärna tegelstenar
Tycker om tunna böckerTycker tunna böcker ofta saknar något
Idealboken är på mindre än 400 sidor - Idealboken är på mer än 400 sidor
Tjuvkikar på slutet - Läser aldrig slutet förrän boken är just slut
Väljer efter omslag -Skiter fullständigt i ytan
Läser baksidestexter - Undviker baksidetexter
Väljer boken efter rekommendation - Vill helst välja själv
Rekommenderar ofta böcker till andra - Rekommenderar sällan böcker
Hör det jag läser i huvudet - Hör aldrig det jag läser
Gillar ljudböcker - Gillar inte ljudböcker
Läser främst böcker i en genre - Gillar att variera min läsning
Läser alltid på svenska - Läser på flera språk
Är bra på att komma ihåg böcker jag har läst - Glömmer lätt både titlar och författare
Skriver upp det jag läser - Skriver inte upp det jag läser
Läser varje dag - Läser mer sällan
Tycker läsning är avslappnande - Tycker läsning är ansträngande




Inga kommentarer: