Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 26 oktober 2011

Dito


Har ni missat Bokus & Akademibokhandelns nya e-bokssatsning Dito? Väl värd att kolla in, och kul att både internetbokhandlar och vanliga butiker tar konkurrensen på allvar och vänder den till egen fördel. Just nu har de ett erbjudande på ett 20-tal böcker för 29 kronor styck (endast ett köp per kund). Jag satsade på Välkommen hem av Johanna Lindbäck, men stod i valet och kvalet då även Två gånger är en vana fanns med. Den läser jag dock hellre som "riktig" bok, då jag har ettan hemma.

Kul att man även kan köpa bokkort hos Akademibokhandeln att ge bort i present, så slipper de som föredrar e-böcker vara oroliga att bli utan böcker i julklapp. Däremot är jag fortfarande irriterad på den svenska prissättningen av e-böcker, hur kan en bok som har kommit i pocket kosta hundra kronor som e-bok när den bara kostar 40 i pocket. Känns märkligt. Jag kommer då alltid föredra en billigare pocket framför att betala 60 kronor extra för att få den på plattan.

Inga kommentarer: