Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

lördag 22 oktober 2011

Elsas Värld - Sofi Fahrman


För ett par månader sedan plöjde jag ju Elsas Mode, och tyckte helt ärligt att den var sådär. Men jag är ju lite förtjust i chic-lit, så när tvåan dök upp på Myrornas i onsdags för ynka 40 kronor så var det dags för Elsas Värld.

I bok nummer två har Elsa precis kommit hem från en sommarresa med pojkvännen Hugo Cronstedt och är tillbaka i stan för att börja sitt nya viktiga jobb för Bladet. Elsas Mode ska följa mode-veckan i New York för Bladets räkning. Problemet är bara att någon går bakom ryggen på Elsa och ingenting blir som hon tänkt sig, varken under mode-veckan eller efteråt.

Jag tycker faktiskt att tvåan vinner över ettan, Sofi Fahrman har blivit snäppet bättre. Men det är fortfarande inte någon Denise Rudberg stil på det hela. Det hela känns lite för kopierat ur hennes egna liv och jag stör mig på att hon döper om saker till fåniga superlika namn istället. Sen tycker jag att Elsa är lite för blåögd, sådär så att man vill hålla för ögonen när det blir för pinsamt. Men helt okej att plöja som en strandbok eller bara på tunnelbanan, ingen man läser för någon större läsupplevelse. Och bättre än ettan.  Så trean kommer också att läsas. Den kanske till och med är ännu bättre.

Inga kommentarer: