Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 5 oktober 2011

Första boken

Jag läste en liten enkät hos ungavuxna där en av frågorna var om man kom ihåg den första boken man läste som barn. Kul fråga tyckte jag. Jag kommer faktiskt ihåg min första bok. Jag lärde mig läsa när jag var fyra år, men då bara mycket bilder och lite text. Har ett minne av att jag satt med dagbarnen och läste Pochahontas högt för dem. Men den första tjocka boken jag läste var Biet Majas Äventyr när jag var sex år. Jag kommer ihåg det så starkt, men kan inte minnas var jag fick boken ifrån. Försökte kolla upp hur många sidor den var på och på libris stod det att den var 132 sidor och på biblioteket var den sorterad som 10-12. Lite kul att veta. Kommer ni ihåg er första bok?

Inga kommentarer: