Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 22 december 2011

Fin bok värd att tipsa om (del 2)

Dags för boktips nummer två! Den heter "Saker under huden" och är skriven av Linda Skugge när hon fortfarande brann för unga tjejer och feminism. Jag tror till och med att det är texter från hennes egna tonårsperiod. Den här boken såg jag första gången hos Niotillfem, där hon tipsade om den. Den var definitivt slut i tryck redan då, och är fortfarande. Men jag såg att den där måste vara någonting för mig och ville så gärna ha den. Så en julafton fick jag den av pappa, som hade letat efter den på antikvariat. Finaste någonsin tror jag. Kollade på bokbörsen igår och det verkar finnas en del exemplar till salu. Vissa texter träffar mig rakt i magen och det känns som om jag vet precis vad hon skriver om, för den känslan har bott i mig också. Vi tittar lite tycker jag.





Inga kommentarer: