Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 11 december 2011

Niclas födelsedagsmiddag!

Igår kväll var det födelsedagsmiddag för Niclas. Vi åt supergod mat och jag skrattade så att jag fick ont i magen. Det är fint med sådana kvällar. Här kommer lite bilder! 



Agneta hade köpt jättegott bröd från Albert & Jacks. 


Och himla goda ostar att ha till. Ingen som var för stark eller för konstig, precis som det ska vara.


Till förrätt blev det jordärtskockssoppa. Huvudrätt var ryggbiff i ugn, smörstekta haricoverts och palsternacksmos med rödvinsås. Jag hade tur och fick med mig matlåda. Mmm!


Sen förberedde Frida och Jacob kaffe. Frida som praoat på fik skulle fixa fina mönster, men det gick inte riktigt som hon ville. 


Blanda runt!


God kaffe latte blev det till slut, med jultwist (kanel) på toppen!


Till kaffet var det efterrätt. Mörk chokladtårta med lager av chokladmousse. Så god att mina smaklökar dog litegrann. 


Födelsedagsbarnet!


Niclas och Frida hittade en supersnygg hatt. Här är lite olika sätt att bära upp den på: 



 Det var egentligen Jacobs gamla julstjärna, men på det här sättet kan man ju använda den även efter jul!




Agneta


 Gunilla


Jag verkar leta runt på Facebook.


Här har Frida (som lånade min kamera och tog massa fina bilder) säkert gjort något dumt! ;)



 När drickan var uppdrucken och ljusen brunnit ut var det dags bege sig hemåt.


Det var slutet på en trevlig kväll!

Inga kommentarer: