Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 28 december 2011

Jag vill bara att du gillar mig - Ingrid Olsson

Jag vill att du gillar mig utspelar sig i ett klassrum i väntan på att läraren ska komma. Den speglar känslorna och tankarna hos tio olika personer i klassen. Tio personer vars enda gemensamma nämnare är att de går i samma klass, är tonåringar och gärna vill att allt ska kännas bra.

Det här hade kunnat bli jättebra. Jag älskar ju tankar och känslor, speciellt när man får besöka olika personer som alla har olika platser i det sociala samspelet som utspelar sig i ett klassrum. Men i den här boken känns det som att det är något som saknas. Jag känner inte lika mycket som jag borde för de olika personerna. Dom griper inte tag i mig alls och boken lämnar mig ganska oberörd. Trist på så bra tema.

Inga kommentarer: