Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 12 december 2011

Äntligen!


Idag var det lite av Dagen med stort D. Imorse fick vi nämligen nycklarna till lägenheten! Det känns hur bra som helst! Vi åkte direkt till lägenheten efter vi hade varit på Fastighetsbyråns kontor för att skriva på papper, vi skulle nämligen träffa målaren där klockan tolv. Vi var rätt nervösa eftersom det är så svårt med hantverkare och vi pratade med honom för ganska länge sen och hade hunnit bli lite osäkra. Tänk om han inte dök upp, eller tänk om det kändes jättefel. Men som tur var så dök han upp (i tid!) och det kändes bra. Vi behöver inte betala någonting förrän efteråt, så det känns bra att vi inte ger pengar till någon vi inte har haft att göra med förut.

Efter det begav vi oss hemåt, Niclas åt lite lunch och jag la mig på soffan. Den där infektionen har inte släppt än känner jag. Har varit supertrött idag och min nästäppa och mitt halsont har bytts ut mot slemhosta. Igår var jag helt slut i kroppen efter jobbet. Vi hade haft en riktigt tuff söndag med väldigt mycket att göra. Jag tycker det är kul för då går tiden så himla mycket fortare. Men med en kropp som stretar emot blev det lite för mycket. Niclas kom och hämtade mig och när jag väl satte mig i bilen och andades ut för vad som kändes som första gången den dagen kom tårarna. Så vi handlade lite snabbt och sen blev det pizza och lite chips framför en film. Precis vad jag behövde! Vi såg Drive med Ryan Gosling, den var hur bra som helst och jag rekommenderar den verkligen. Idag bar jag ner allt skit vi rensat ut hittills till soprummet, så att jag gjort något vettigt med den här dagen. Tänkte laga middag snart och sen ikväll ska vi börja packa på riktigt!


Inga kommentarer: