Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 16 november 2011

Tomatsoppa!


Efter simträningen med Petra idag så började vi prata lunch. Man är ju oftast rätt hungrig efter ett hårt pass. Jag var lite frusen också, så jag bestämde mig för att fixa en tomatsoppa till mig själv!

Jag hackade och stekte gullök och morot och fräste det i kastrullen med smör tills de blivit mjuka. Sen hällde jag på krossade tomater, lite tomatpuré och lite lantbuljong från Renée Voltaire (superbra utan massa jox i!). Jag lät det koka i typ en kvart, sen mixade jag soppan slät, rörde ner lite grädde och värmde på den litegrann. Just det! Jag hade i lite peppar, salt, oregano och cayennepeppar - men man gör ju som man vill med kryddningen. Sen var det bara att hälla upp soppan i en skål, i med en klick cremé fraiche och äta tills jag blev mätt!

Inga kommentarer: