Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 29 november 2011

Matlåda

Hur duktiga är ni på att ta med er matlåda? Jag är superdålig på det, orkar aldrig planera och tycker det tar alldeles för lång tid trots att jag vet hur mycket billigare det blir med en matlåda. Men med lägenhetsköpet så har jag insett att det kanske är dags att börja dra in på onödiga saker och då känns matlåda som ett smart alternativ. Den här soppan hittade jag på Coop i söndags. Det är ekologiska strimlade och torkade rödbetor, gullök, morötter och kål som man kokar med 5 dl vatten och lite buljong i 5 minuter. Jag hade i lite grädde, salt och peppar också. Den, lite bröd och en stor klick creme fraiche blir en alldeles utmärkt lunch! Snabbt går det också! 30 kronor kostade den, så med det jag la till blir det kanske 40 kronor. Det tycker jag är rätt bra för en så snabbfixad, ekologisk, matlåda fri från tillsatser.

Inga kommentarer: