Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

fredag 11 november 2011

Ett inlägg om mat!

Idag kom Sanne hem till mig för att baka litegrann. Vi försökte göra Leilas katalanska maränger, men det gick inget vidare. Min ugn ville inte samarbeta idag, så det blir till att försöka någon annan gång igen. Vi drack té och pratade en massa också, som vanligt. Jag introducerade henne för Glee och hon blev lite intresserad. Sen var det dags att möta upp Niclas för att handla lite ingredienser till en maffig fredagsmiddag. Vi bestämde oss för att äta finkorv med färskpasta, pesto och tomatsallad med buffelmozzarella och gott vin till. Det var riktigt smaskigt och nu är jag alldeles proppmätt. Jag köpte bara en halvflaska vin för vi dricker bara något glas var och resten står och blir dåligt i skafferiet. Mycket smidigare att betala 50 kronor för något som går åt. Nu ska jag läsa lite bok och dricka upp mitt vin. Kram på er!
 Vi försöker alltid köpa mycket ekologiskt, det här är ingredienserna till det som skulle bakas. 

 Lite ingredienser. Provade buffelmozzarella, så mycket godare!
 Enkel tomatsallad med buffelmozzarella, basilika, olivolja och havssalt. 



Inga kommentarer: