Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 22 november 2011

Elsas hemlighet - Sofi Fahrman


Jag fick ju Elsas hemlighet som läsex. av Norstedts förra veckan. Den lästes ut på en förmiddag. Ganska enkel läsning med andra ord.

I Elsas hemlighet blir Elsa uppsagd från Bladet och Hugo (hennes pojkvän sen några år tillbaka) försöker finnas vid hennes sida när Elsa försöker hitta lyckan på annat håll. Till slut lyckas hon få en provanställning hos den välkända modetidningen Ellegance. Kruxet är bara att hennes rival Marilyn har fått samma provanställning och den som klarar jobbet bäst är den som går sitta kvar för gott.

Det här är en väldigt lättläst bok. Den passar bra till unga tjejer som inte läser så mycket och som tycker om sånt som många unga tjejer gillar. Shopping, snygga killar, lite drama, en stökig huvudperson. För mig blir det lite för lätt. Jag visste det innan och ändå kan jag inte låta bli. Jag gillar ju inte själva boken särskilt mycket. Men precis som jag gillar att läsa modemagasin eller läsa om skvaller ibland, läser jag den här. För jag vill veta hur det går, för jag gillar delar utav det. Men det är ingen Denise Rudberg, inte. Det har Sofi Fahrman i och för sig aldrig utgett sig för att vara, men ändå. Som de föregående böckerna är den är helt okej, men inte mer än så för en bokmal.

Inga kommentarer: