Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 7 september 2011

Kindle

Så. Nu har jag nästan läst en hel bok på min läsplatta. Vad tycker jag? Åh, den är min nya favvo. Trodde jag skulle ha svårt att vänja mig, men nej, inga problem. Hur skönt som helst att man kan ändra storlek på texten, kontrasten, markera och spara stycken, slå upp ord, köpa nya böcker direkt, ha flera på samma. Ja, jag älskar det mesta. Dock inte bilderna på skärmen när den är i viloläge, de är himla fula. Niclas säger att man kan jailbreaka den (såklart...) så att de går att ta bort, men det orkar jag inte. Varför ska det vara reklam på en grej som jag betalat pengar för? Det är som när de lägger in reklam innan en köpefilm. Mycket störigt. Och sen har jag inte vant mig vid att hålla i den än. Är lite för försiktigt och hittar inget perfekt grepp, plus att den känns lite hal. Tror nästan att jag får köpa ett fint fodral till den för att få lite mer friktion. Men annars är jag supernöjd. Min nya älskling.

Inga kommentarer: