Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 1 september 2011

Min typ brorsa - Johanna Lindbäck



Det fina med ungdomsböcker är att de går så himla snabbt att läsa ut och att de, när de handlar om kärlek, är så himla fina.

Min Typ Brorsa handlar om Daniel och Nina. Nina och Daniels mamma och pappa blir tillsammans i början av boken och Daniel, hans brorsa Wille och hans pappa Thomas flyttar från Luleå till Umeå för att bo med Nina och hennes mamma Marie. Det hela är hyfsat smärtfritt för alla utom Wille, som absolut inte ville flytta, men han anpassade sig efter ett tag. Det blir en helt ny familjekonstellation och alla försöker lära känna varandra. Daniel och Nina är lika gamla och börjar tillsammans i en av skolans gymnasieettor. Efter ett tag inser de att de kanske kommer överens lite för bra. 

Åh, den här var mysig. Jag tror jag hade älskat att läsa den här för fem år sen, nu tycker jag om att läsa den. Den är fin, mysig och man vill flytta in i deras helyllefamilj. Men den har inte det där lilla, lilla extra. Det där som får mig att vilja tapetsera väggarna med sidor ur boken och berätta för alla jag känner om den. Som jag kände med Här ligger jag och blöder och Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag

Inga kommentarer: