Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

lördag 17 september 2011

A Clash Of Kings - George R.R. Martin


Har nu avverkat del 2 i Herr Martins mastodontserie.

Nytt för del 2 är att en röd komet nu har dykt upp på himlen och alla verkar ha olika förklaringar till varför den är där. Man skulle kunna säga att hela boken är ett enda krig, då alla vill ha en bit av kakan (alla vill prova på att ta tronen i besittning). 

Den här är så spännande och det händer så mycket så jag ska inte ens ge mig in på att förklara det så mycket närmare. Upplägget är ju som så att man följer olika karaktärer i varje kapitel. Såklart skaffar man sig favoriter. Jag med. Mina favoriter är Jon Snow, Arya, Tyrion och Danys delar. Jag är inte alls lika förtjust i Catelyn (rätt tråkiga) och Brans (bara massa tjat om att han inte kan gå). Men åh så bra det är. Nu börjar det dessutom komma in fler och fler magiska grejer (gilla!). Däremot stör jag mig fortfarande på att de är lite gubbiga emellanåt. Som när Catelyn ser Brianne för första gången och konstaterar hur ful hon är. Och att han sen skriver att det värsta som kan hända en kvinna är fulhet. Usch det stör mig något enormt. Men annars, mycket, mycket bra bok. 

Inga kommentarer: