Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

fredag 6 januari 2012

Ibland blir det ett himla långt inlägg om ingenting och ibland blir rubriken ännu längre.

Idag blev det ytterligare en ledig dag för mig. Jag jobbar lördag och söndag så jag får inte mer ledigt än någon annan den här veckan, men ändå. Tog det lugnt mest hela dagen, drack kaffe till frukost och läste litegrann. Vid fyra åkte jag in till stan för att möta upp Niclas som slutade tidigare idag. Han hade presentkort på Åhléns så vi gick dit och köpte ett par superfina jeans till honom från Acne. Han köper alltid exakt samma modell och storlek, så det är egentligen bara att välja färg. Jag är så avundsjuk, skulle gärna ha ett jeansmärke och en modell som alltid var perfekt på mig! Men jag fick handla annat istället. Ett nytt solpuder, en Mateus-skål och mirakeldroppar till naglarna.

Jag höll på att bli vansinnig igår när jag skulle måla naglarna. Jag är för otålig och lyckas alltid komma åt någonting så att någon nagel blir ful och det är ju helt omöjligt att börja ta bort med nagellacksborttagning på bara en nagel utan att de andra blir förstörda. Blir det inte förstört då så torkar det inte ordentligt eftersom jag, återigen, är alldeles för otålig. Jag blir galen! Men idag så hittade jag Dripdry från OPI. Det är en flaska med en medföljande pipett som du använder för att droppa 1-2 droppar olja på varje nagel ett litet tag efter du lagt det sista lagret nagellack. Efter ungefär 1 minut är det så pass torrt att du kan röra vid det lite lätt och efter fem minuter är det genomtorrt. Helt perfekt! Jag kan inte förstå att jag inte skaffade det här tidigare. Ett litet minus är priset, men å andra sidan borde det hålla sjukt länge. Nu kanske jag också kan ha fina naglar...

När vi kom hem gjorde vi i ordning lax, sallad och halloumi. Vi stekte halloumin tillsammans med två hela vitlöksklyftor och det blev supergott. Jag har även hittat ett recept på dressing som är enkel att röra ihop och smakar gott. Jag köpte även två fikon som jag skar upp, ringlade honung över och saltade pytteyttelite (jag vet att det låter konstigt, men det smakar faktiskt jättegott!). Egentligen är det väl lite mer efterrätt med allt det söta, men eftersom vi var så hungriga blev det en liten förrätt. På bilderna ser ni nya, gråa, Mateus-skålen samt en blå större skål från samma märke som Niclas fick i julklapp av mina föräldrar.







Inga kommentarer: