Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 8 januari 2012

Avig Maria - Mia Skäringer



Jag läste Avig Maria av Mia Skäringer på min Kindle för ett litet tag sen. jag gillade Dyngkåt och hur helig som helst när jag läste den och var därför nyfiken på den här.

Nya boken är även den en sammanställning av texter som Mia skrivit både i sin blogg och i krönikor. Jag tycker tonen i den här boken är mycket sorgligare och allvarligare än i den förra, men det är varken bättre eller sämre utan bara annorlunda. Hon är himla duktig på att skriva om vemodet och stressen på ett vackert och hemskt sätt och jag kan känna hur hon dividerar med sig själv i texterna jag läser och stundtals är det riktigt bra. Däremot var det fler texter som jag redan läst, vilket var lite tråkigt. Men på det hela taget en riktigt bra bok, om än inte lika rolig som hennes förra. Man får nog ut mest av att läsa den om man inte har följt Mia Skäringer på andra sätt innan (det vill säga via hennes blogg eller i krönikorna, tråkigt att köpa redan lästa texter liksom).

Inga kommentarer: