Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

fredag 20 januari 2012

Felicia försvann - Felicia Feldt


Felicia försvann är en hemsk bok. På ett bra sätt. Den är ångestladdad och fylld med ett barns sorg över vad som var och vad som har blivit. Stundtals kan jag tycka att den blir lite ryckig med dagboksanteckningarna från olika tidpunkter i hennes liv. De blandas lite för mycket och jag som inte känner till så värst mycket om Anna Wahlgren eller Felicia får lite svårt att pussla ihop det hela. Men hon skriver starkt och bra. Jag får lite ont i magen av att läsa om en sån dysfunktionell familj och hur lite andra verkar ha märkt. Men det är nog vanligare än vad man tror och därför tror jag att det är viktigt att böcker som Felicias får komma fram i ljuset och läsas av andra.

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag får leverens av den i februari och ser verkligen fram emot att läsa den!