Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 12 januari 2012

Dash & Lily's book of dares - David Levitan & Rachel Cohn


Det snackades en del om Dash & Lily's book of dares i bokbloggarvärlden under julen och den lät så fin att jag också ville läsa. Så nu har jag spenderat en del sena nätter i min nya säng tillsammans med boken och är redo att avlägga en dom.

Det hela börjar med att Dash hittar en röd liten Moleskinebok instucken mellan böckerna inne på den stora bokhandeln Strand i New York. Han öppnar den och inser att den är fylld med utmaningar från en tjej som heter Lily. Eftersom han är ensam i New York över julen bestämmer han sig för att anta utmaningen och de börjar skicka boken mellan sig. Han har ingen aning om vem Lily är och Lily har ingen aning om vem killen som skriver i hennes bok egentligen är. Men efter ett litet tag blir de mer och mer intresserade om vem personen bakom sidorna i boken verkligen är.

Jul, bokaffär, smånördig tonårstjej möter halvnördig/halvcool tonårskille - kan det bli annat än bra? Tror inte det. Supermysig, lagom lång för den story de valt och bara genombra. Jag läste med glädje nätterna igenom och är nu sugen på mer av Levithan (gillade ju "En bit av mig fattas" av honom), och kanske Cohn också för den delen. Läs nu eller vänta till nästa jul för ännu mer julkänsla!

Inga kommentarer: