Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 12 januari 2012

Annorlunda böcker framöver

Idag har varit en annorlunda dag. Det var reservupprop för Juridikutbildningen vid Stockholms Universitet idag, och jag var kallad. Jag var helt övertygad om att jag inte skulle komma in, jag var inte ens nervös förrän de började ropa upp min urvalsgrupp. Eller, jag började få lite fjärilar i magen när halvvägs in i de andra urvalsgruppernas upprop. När jag insåg hur många som kom in. Så när de började uppropet för reserverna vid högskoleprovet så slog mitt hjärta hårt, så hårt att jag kände det i precis hela kroppen som stora slag. Dudunk, dudunk i öronen. Och mina händer skakade, oj vad de skakade. Så kom mitt namn och ja, jag var antagen. Helt galet, jag kunde inte tänka. Det här var inte det jag trodde när jag vaknade imorse. Så om allt går som det ska blir det lite annorlunda böcker i 4,5 år framåt. Jag har inte riktigt hunnit tänka efter än, inte hunnit prata med min chef eller kolla upp allt med CSN. Jag hoppas kunna jobba så mycket som möjligt sen också, men jag har inte ens hunnit säga att jag sökt eftersom jag inte var antagen och inte hade en tanke på att jag skulle komma in. Så ja, det kommer bli lite annorlunda framöver. Kul, läskigt, spännande men annorlunda. Det var det.

Inga kommentarer: