Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 4 januari 2012

Fika ensam

Idag blev det jobb på butiken vid Brunogallerian, jobbade bara halv elva till fyra så det blev en härligt kort dag. Jag och Niclas skulle iväg till IKEA efter jobbet, men eftersom han inte slutade förrän halv sju så hade jag lite tid att spendera. Jag köpte mig två kavaj-liknande saker som ni får se senare, den ena från H&M och den andra från Gina Tricot. Sen satte jag mig på café Muggen med en kopp té, ensam. Det hade aldrig hänt för bara ett år sen. Men det var himla skönt faktiskt. Jag hade musik i öronen och boken i handen. Lyckades knipa bästa platsen också, den på madrasserna precis vid fönstret. Sen var det jag och Mia Skäringer i någon timma innan Niclas plockade upp mig.

Vi spenderade en timme på IKEA och kom hem med lite smått och gott. Mer ljus, laptopbricka, lampa till fönstret i vardagsrummet, kryddrör, några glasburkar, nya lakan och så vidare. Det finns ungefär tusen saker till som vi skulle behöva köpa, men vi får hejda oss lite. Det gäller att spara ihop pengar för att kunna köpa det man verkligen vill ha och inte hafsa ihop något snabbt bara för att man vill vara färdig. Synd att tålamod inte är en stark sida hos någon av oss...

Efter en väldigt sen middag, som serverades 22.00, är det nu dags att krypa ner i sängen. Jag är ledig imorgon och ska försöka hinna med lite småfix, så jag återkommer då!


Inga kommentarer: