Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 3 juli 2011

Om ord och personlighet


Jag vet inte riktigt, hittar inte orden. De finns där någonstans, men jag har bara inte lyckats hitta deras gömställe. Jag brukade ju älska att skriva, lätta på trycket i kroppen med ord. Släppa ut ångest, glädje, och all jävla ledsenhet och osäkerhet som bodde där inne genom att vrida på en ventil. Nu vet jag inte riktigt vad jag gör. Eller jo. Jag oroar mig. Saker ligger och pyr. De kliar och stör. Jag slår bort dem ett tag för att sedan ta fram dem när jag är på dåligt humör. För att ta allt på en gång och för att tycka lite extra synd om mig själv.

Jag strävar efter att bli en person som tar tag i saker. Som inte låter saker ligga och pyra under ytan, växa sig starkare. En person som klarar av att vara för sig själv, som tränar regelbundet utan att känna sig instängd i rutiner. En som inte bara vill mer utan gör mer, tar mer, är mer. Konstigt egentligen att sträva efter att inte vara sig själv. Fast om jag vill förändra det betyder det att det är sån jag borde vara egentligen, eller? Jag vet inte. Vi får se.

1 kommentar:

Sara ~ Candis sa...

SV. De lovar jag att göra :) men jag tror att jag kommer köpa ett 10-24mm ist, såg helt fantastiska bilder med sjuan och de objektivet :D så vi får se hur de blir.