Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 9 november 2010

Räkna kalorier

Det här med att räkna kalorier är krångligt och tar tid. Inte så mycket under dagarna, och när man fått ett hum om vad saker och ting innehåller, men innan dess. Det är anledningen till att jag tar det lite som det kommer. Luncher har jag gjort upp en lista på okej portioner, men middagarna är svåra och jag tycker mest att det är jobbigt. De middagar som jag äter "på rutin" (många gånger över veckorna) ska jag försöka räkna ut så att jag enkelt kan väga och lägga upp en bra portion, men de andra struntar jag nog i ett tag. Jag vill inte att allt ska bli ångestladdat, utan bara ett sätt att lära mig hur mycket saker och ting innehåller.

Så tanken är att jag ska ha koll på frukost, lunch, mellisar och rutinmiddagarna, men bestämmer vi oss för att laga något som ligger utanför rutinerna blir det inga kalorier räknade (men fortfarande en mindre och kontrollerad portion). Som jag har räknat ut det nu kommer jag ändå ligga på minus, om än dock inte lika mycket, även om det blir en lite kaloririkare middag.

Dagens kaloriintag (exkl. middag): 1049 kcal

Inga kommentarer: