Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 7 november 2010

Kalorier

 Bild: mxprestation.se
I onsdags blev en till "omstart" för mig. Jag införde ett sk. godislöfte (typ minska på godiset, helst inget alls) och har med onsdagen inräknat ätit ca 10 bitar, varav en halv igår. Nytt är också att jag, som tidigare varit väldigt skeptisk till det hela. Ska försöka börja räkna kalorier. Det börjar inte helt 100% imorgon, för att räkna kalorier är jobbigt och tar tid. Hittills har jag gjort ett dokument där jag skrivit upp massa olika lättlagade luncher hur mycket de ska innehålla av varje ingrediens och det totala kaloriinnehållet av varje lunch.

Vi äter ganska mycket saker på "rutin" här hemma, dvs. ungefär samma frukost, samma sorters middagar, samma kvällsmål osv. och jag tänkte att om jag räknar ut kaloriinnehållet i den mat jag äter ger det mig kanske en klarare bild av hur stor en portion ska vara, hur mycket mellis jag borde känna mig mätt på och på så sätt får jag kanske lättare att känna mig mätt också, psykiskt i alla fall.

Som sagt vet jag inte alls hur det kommer att gå, men försöka kan man ju alltid!
Morgondagens lunch innehåller i alla fall 355 kcal (tanken är att jag ska äta frukost, lunch, mellis, middag, kvällsmål).

Inga kommentarer: