Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 9 november 2010

Måndagsmat

Frukost:
Smoothie (havregryn, hallon-blåbär, lättyoghurt, linfrön, juice) 325 kcal
1 liten kopp kaffe m. lättmjölk 25kcal

Lunch: Kallrökt lax, quinoa sallad på keso, gurka, tomat, rödlök 355kcal

Mellis:1 kopp té m. mjölk 25kcal,

1h innan träning: 1 kopp kaffe m. mjölk 27kcal

Efter träning: 2,5 dl lättmjölk+3,5 tsk oboy = 138,5 kcal

Middag: Lax: 225kcal m rotmos: 114kcal sallad: 233,64kcal

Kvällsmål: 1 kopp té med mjlk 25kcal

Tot: 1493,14 kcal

2 kommentarer:

Lisa H sa...

Vad bra att du skriver ut kalorierna! Jag har verkligen NOLL koll på sådant, kul att kunna få sig en uppfattning :)

Förresten, har du några favoriter inom viktbloggar/träningsbloggar som du vill tipsa om? :)

Själv är jag en tjej på snart 30 år som slappat lite för länge nu :P Har väl egentligen ingen riktigt ohälsosam övervikt, är bara inte nöjd med min kropp och magen så tänkte peppa mig själv genom att läsa om andras vikt- och träningsliv! :)

Sara sa...

Hej Lisa H!
Det hade inte jag heller innan jag började. Jag tror man ofta får för sig att man äter mindre än vad man gör (speciellt om man är som jag och har svårt att sätta stopp). Viktigt är ju att tänka på att det inte blir för lite bara.

Jag är inte heller överviktig, men inte heller helt nöjd :)

Jag läser Äta Träna Kämpa's blogg, emlicious och maratonbloggen på svd's hemsida (googla dom!) och det funkar toppen som inspiration och peppning! Sen surfar jag runt på fitnessguru.se och traningslara.se för att lära mig mer om träning/kost!