Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 30 augusti 2011

Kindle!!!


Nu är den beställd, min Kindle! Efter övertalning bland Bokbabbels kommentarer kände jag mig redo. Det kommer få flytta in mycket spännande grejer på den, bland annat resten av A song of Ice and Fire. Det känns skönt att slippa släpa på tegelstenar. Jag kommer aldrig ge upp mina fysiska böcker, men jag är inte emot tanken på en mer teknisk bokvärld. Om de nu bara kan sänka momsen på e-böcker inom några år. Det stör mig något enormt att EU är så trångsynt. E-böcker är en tjänst och inte en vara, inte. Jag tror att det krävs lägre priser på e-böcker för att de ska kunna konkurrera med de "vanliga" böckerna. För vem vill köpa en nyutkommen bok som e-bok för 20 kronor mindre än den inbundna? Lägg dem på pocketpriser istället så tror jag att det får mer fart. Men det är bara min åsikt.

Inga kommentarer: