Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 2 maj 2011

Saucony Kinvara delrecension plus tips!

Första testrundan med de nya skorna idag. Kändes minst sagt ovant. Lätt och superskönt ibland, men samtidigt en väldigt ny känsla som jag måste vänja mig vid. Som att de slutar väldigt mycket lägre än vad mina gamla skor gör och därför känns hälen inte lika "fast". Hade en känsla av att jag gled fram i skon väldigt mycket i nedförsbackar, men jag tror att det är för att jag bromsar upp mig just då och därför rasar fram i en lite friare sko. Men annars -vilken känsla! Hur lätta som helst, man känner om det är en kotte eller en liten sänka under skon och det är mycket lättare att öka stegfrekvensen och landa på den del av foten som känns naturligast.

Ett litet tips! Born to Run av Christopher McDougall har översatts till svenska och finns att köpa här. Och här kan du läsa min recension av den engelska upplagan!

Inga kommentarer: