Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 16 maj 2011

Lite allmän uppdatering!

Idag har varit en sån där bra måndag. Jag fick visserligen gå upp stört tidigt (06,30 är stört tidigt för mig) efter 5 1/2 timmes sömn, men så jobbade jag bara till tolv så det gjorde inte så mycket. Niclas var hemma och mådde lite dåligt, så jag åkte hem och hade mysdag medan regnet öste ner. Vi kollade Sagan om ringen, gosade lite och tog det allmänt lugnt. Ikväll blev det senaste avsnittet av Game of Thrones, allt i fantasyns tecken! Det bästa är att jag är ledig imorgon också, så det känns som om jag fått oplanerad helg!
Angående sockerutmaningen så är det nu min 8:e dag utan socker eller sötningsmedel. Heja mig! I fredags var jag så himla sugen på lakrits - men det löste jag genom att köpa lakritspastiller från Renée Voltaire, inga överflödiga ingredienser som socker, sirap eller sötningsmedel, bara ren lakrits. I fredags dippade jag gurka och drack rödvin medan alla andra åt chips och godis,i lördags blev det lite hallon och några lakritspastiller till efterrätt och i söndags unnade vi oss en hemmagjord smoothie med ananas, mango och kokosmjölk (socker i frukt jag vet, men det får vara så) och några mjukostbitar. Jag vill verkligen klara det här! Häng på ni med!

Inga kommentarer: