Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 24 januari 2013

Trött men bra torsdag.

Här sitter jag i soffan och känner mig alldeles färdig. Vet inte riktigt varför för jag har sovit ordentligt och någon träning har jag inte kört idag heller. Däremot har jag läst en hel del avtalsrätt och varit på en 3 timmarsföreläsning. Föreläsare som gillar att prata så mycket att de hoppar över raster gillar jag inte. Trots att hon faktiskt hade väldigt mycket vettigt att säga tappar jag fokus och vill upp och röra på mig. Så, föreläsare där ute, hoppa inte över kvartsrasterna är ni snälla.

Efter föreläsningen var det direkt hem som gällde. Jag köpte med mig lite nötter och lite pepsi och passade sen på att läsa några sidor till innan Julia tittade förbi. Julia är precis klar med sin frisörutbildning och håller på att arbeta ihop timmar för att ta sitt gesällbrev. Hon hade lovat att klippa mig och Niclas. Klippa sig alltså. Kan vara något av det bästa jag vet. Jag längtar tills Julia har en alldeles egen salong och jag tjänar lite mer pengar. Då ska jag hänga där hela tiden. När någon håller på med mitt hår, det är himmelriket det. Jag slappnar av på riktigt, om ni förstår vad jag menar. Hon tog en ordentlig omgång med pincetten på både mina och Niclas ögonbryn också. Nu är vi verkligen välvårdade. Saknas bara att jag ska ge mig själv en ordentlig manikyr och pedikyr.

Nu ska jag sno åt mig lite massage innan det är dags för läsningen av SvD tillsammans med té och päronklyftor.

Inga kommentarer: