Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 1 januari 2013

God fortsättning!

Vilket fint avslut på det gamla året! Vi var hemma hos oss med Jacob och åt en riktig supermiddag.

Förrätt: Färskt egenbakat bröd som skivades och sedan stektes i smör och serverades med getost, honung, pinjenötter och ruccola efter en stund i ugnen. Bubbel till det!

Varmrätt: Oxfilé från Urban Deli som serverades med en chipotle bearnaise och sötpotatispuré och en sallad på avokado, tomat, rödlök och hemmafraktad olivolja från Italien. Till det drack vi en av amaroneflaskorna som vi köpte hem från Italien. Sjukt gott!

Efterrätt: Apple pecan pie och vaniljglass från Järna. Jag hittade receptet i den här boken (tipstipstips!). Det blev hur gott som helst och det rekommenderar jag verkligen.

Sen blev det bubbel och nyårsskål, musik och prat till strax efter klockan tre på natten. Vi provade att göra Caprinoska också, blev hur gott som helst! Och vet ni vad?! Anna och Martin fick en liten Greta klockan 23.23 på nyårsafton! Så himla fint alltihopa!

Idag hade vi någon tanke på att bara vara hemma, men det blev inte riktigt så. Istället promenerade vi hem till Jonas och Emma för att hälsa på lille Axel som bestämde sig för att komma till världen dagen innan julafton. Så söt! Han fick en supergullig heldräkt med tigrar från Minirodini. Jag ville köpa hela butiken till alla små bebisar som har kommit till världen runtom oss, men jag höll mig (än så länge).



Nu sitter jag och skriver på något slags helvetes-pm och tycker att det är rätt trist att behöva börja plugga igen. Eller ja, jag hade ju aldrig jullov egentligen. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint att du skrivit om oss Sara:) lilla Greta hälsar:)
Kram Anna